pl en cn

Chiński konsumpcjonizm

Międzynarodowa firma konsultingowa McKinsey&Co oszacowała, iż do 2022 roku 75% chińskiego społeczeństwa będzie sklasyfikowana jako klasa średnia. Dla porównania w 2012 roku klasa średnia stanowiła zaledwie 4% ogółu populacji. Ponadto, według wspólnego raportu PricewaterhouseCoopers LLC i the Economist Inteligence Unit wydanego w lutym 2015 roku, w ciągu 3 lat Chiny wyprzedzą Stany Zjednoczone i staną się największym rynkiem detalicznym na świecie. Wzrost sprzedaży detalicznej do 2018 roku osiągnie poziom 7.9% w skali roku. Ten sam wskaźnik w USA wyniesie jedynie 2.6%, a średnia światowa ukształtuje się na poziomie 3.4%. Wiele firm zagranicznych koncentruje swoje działania na miastach pierwszego rzędu takich jak Szanghaj, Pekin czy Guangzhou jednakże Chiny posiadają wiele miast drugiego i trzeciego rzędy, których rynki detaliczne są jednymi z największych na świecie. Ludność tych miast chcąc równać do wiodących metropolii Pekinu czy Szanghaju, wykazuje duże chęci kupowania produktów i usług typu „high end”.

UE