pl en cn

Wzrost obrotów firm kurierskich i sektora e-commerce

2018-12-19

Chiny dostarczyły do sierpnia tego roku ponad 30 miliardów paczek, co stanowi wzrost o prawie 30 procent do roku ubieglego i stanowi prawie całkowity wolumen z 2016 r.. Mieszkańcy Państwa Środka uwielbiają kupować online i tą metodą nabywają ubrania, kosmetyki, żywność, elektronikę, farmaceutyki jak również produkty AGD czy RTV. Na chińskim rynku e-commerce dominuje grupa Alibaba posiadająca największe internetowe platformy zakupowe. Kumulacja sprzedaży internetowej następuje 11.11 („Dzień Singla”- święto sprzedaży internetowej „cztery jedynki” i największe szaleństwo/wariactwo zakupowe w Chinach). Jak twierdzą eksperci 20% transakcji na rynku detalicznym odbywa się przy użyciu internetu i trend ten ma wartość wzrostową (przyrost o ok. 30% rocznie), który powinien się utrzymywać przez dłuższy czas.

Dzień Singla czyli największe święto zakupów internetowych w Chinach już dawno zamieniono w Chinach na e-zakupy. W Dniu Singla tego roku obroty 22 platform internetowych zamknęły się w kwocie 3143 mld RMB (czyli ok. 455 mld USD), przy czym prawie 68% obrotów i kwocie 2135 mld RMB (309 mld USD) należy do platformy Tmall (należącej do Alibaby), kolejne miejsce i ponad 17% zajmuje platforma JD.COM, a na trzecim miejscu znajduje się Suning z obrotami 4.7%.

Wartość zakupów z tego dnia już dawno przekraczyla wartość wielkich amerykańskich świąt zakupowych (Black Friday i Cyber Monday) liczonych razem.

UE