Systemy płatności online zwiększają obroty sklepów stacjonarnych
Po gigantycznym sukcesie sprzedaży w czasie Święta Singla obchodzonego 11 lisotpada w Chinach, przyszedł czas na „podwójną 12”. Aż 28 milionów klientów wzięło udział w maratonie zakupowym w sobotę 12 grudnia. Tym razem, duży udział w komercyjnym sukcesie festiwalu zakupów miały systemy płatności online, takie jak Alipay czy Wechat Payment.
Festiwal zakupów z 12 grudnia stał się symbolem współpracy sklepów stacjonarnych i systemów płatności online. Wiele sklepów oferowało zniżki aż do 50% przy płatności z użyciem własnego smartfona. Ogromny sukces komercyjny wydarzenia potwierdził fakt, że sprzedaż online nie wyparła jeszcze całkowicie sprzedaży offline.
Płatność w sklepach stacjonarnych staje się znacznie szybsza i łatwiejsza przy pomocy systemów takich jak Alipay czy Wechat Payment. Chińczycy już przestali stresować się brakiem drobnych w portfelu a czas obsługi klienta przy kasie mniejszył się średnio o 45 sekund.