Rynek czekolady
Bert Alfonso, prezes Hershey International, twierdzi iż sprzedaż czekolady w Chinach wzrośnie do $4.3 miliarda w 2019 roku, co reprezentuje prawie 60% wzrost w porównaniu z $2.7 miliarda w 2014. Taki wzrost jest spowodowany rosnącym napływem ludności do największych chińskich miast. Obecnie, chiński rynek czekolady jest bardzo mało nasycony. Według Godiva Chocolatier, przeciętny Chińczyk spożywa od 40 do 70 gramów czekolady rocznie co jest ilością znacznie mniejszą niż 2kg na osobę w Japonii i Koreii Południowej, 6kg w USA oraz 12kg w Szwajcarii. Z wyników badań Euromonitor-International wynika, iż międzynarodowi producenci czekolady przy pomocy fuzji oraz przejęć chińskich firm na rynku czekolady są w stanie lepiej promować swoje wyroby w Chinach oraz mogą wzbogacić swoją ofertę o produkty, które w większym stopniu zaspokoją preferencje chińskich klientów. Ponadto, badania wykazały iż 60% do 75% konsumentów czekolady stanowią w Chinach kobiety, a wiek przeciętnej konsumentki jest niższy w porównaniu z klientami z zachodu.