pl en cn

Google wraca do Chin?

Pomimo iż większość zapytań w wyszukiwarkach Google jest wciąż kierowana bezpośrednio przez domenę hongkońską (google.hk), to w środę 14 października część produktów firmy Google była dostępna w Chinach kontynentalnych. Internauci mogli korzystać z map – Google Maps oraz Google Earth. Inne produkty tej firmy, takie jak poczta gmail, wiadomości, czy platforma do ściągania aplikacji są wciąż niedostępne. Czy to oznaka powrotu firmy na chiński rynek? Firma odmawia komentarza na ten temat, ale jak informowała „China Daily” w zeszłym miesiącu, Google szuka możliwości wprowadzenia swojej aplikacji – Google Play na chiński rynek. Firma ani nie zaprzeczyła tym doniesieniom ani ich nie potwierdziła,

Decyzja firmy Google o powrocie do Chin nie powinna to dziwić - Chiny mają obecnie największą na świecie liczbę internautów, która cały czas dynamicznie rośnie. Nieobecność na tym rynku może być poważnym utrudnieniem dla globalnej ekspansji każdej firmy, która choć w jakimś stopniu związana jest z Internetem.

W połowie stycznia 2010 r. świat obiegła wiadomość, że Google poważnie zaczyna rozważać wycofanie się z Chin. Była to odpowiedź na grudniowe ataki na konta Gmail osób związanych z ochroną praw człowieka w Państwie Środka. Ponad dwa miesiące później firma podjęła decyzję o zakończeniu cenzury wyników wyszukiwania i zamknięciu swojego chińskiego biura.

UE