pl en cn

Zwiększa się udział importowanych produktów na rynku e-commerce

Rośnie moda na kupowanie zagranicznych produktów online. Co raz więcej Chińczków decyduje się na korzystanie z sieci przy zakupie importowanytch produktów. Większość klientów stanowią młodzi wykształceni Chińczycy, pragnący kupować zagraniczne produkty, które nie są dostępne na chińskim rynku lub mają za wysoką cenę. Według tegorocznego raportu dotyczącego zakupów online, 15,3% kupujących w sieci dokonało zakupów koszystając z zagranicznych portali. Powodami, dla których zdecydowali się oni na zakup zagaranicznych produktów były: lepsza jakość (67,8% respondentów), lepsza cena (65,5%) oraz niedostępność tego produktu w Chinach (52%). Chiński rząd od 2013 r. wspiera transgraniczny handel elektroniczny poprzez min. ułatwianie formalności, zmniejszanie cła oraz skracanie kontroli i okresu kwarantanny produktów. W 2014 roku na terenie siedemiu miast – Szanghaju, Ningbo, Shenzhen, Zhengzhou, Hangzhou i Chongqing – utworzono slepcjalne strefy dla rynku e-commerce, gdzie można składować importowane produkty. Dzięki temu znacznie skraca się czas oczekiwania za zamówienie. Według systemu podatkowego w tych miastach każde zamówienie poniżej 500 yuanów jest wolne od podatku, a za zakupy do 1000 yuanów należy zapłacić podatek wynoszący 10% kwoty zamówienia (co stanowi znaczą różnicę w porównaniu do standardowego podatku na towary importowane, który wynosi średnio 40%).
Innym powodem rosnącego zainteresowania zakupami online jest co raz większa popularność smartfonów i aplikacji umożliwiających proste i szybkie zakupy w sieci.

UE