pl en cn

Chińczycy kupują prawie połowę światowych towarów luksusowych

2016-02-17

Według konsultantów rynku towarów luksusowych, Chińczycy wydali aż 183 miliardów dolarów w zeszłym roku na produkty uchodzące za luksusowe. Wynika z tego, że Chińczycy stanowią aż 46% światowych konsumentów towarów luksusowych, takich jak torebki, kosmetyki czy gadżety elektroniczne.

Według Ministerstwa Handlu ChRL, chińska siła konsumpcyjna za granicą wzrasta średnio o 27,8% co roku od 2005 roku, jednocześnie podwajając siłę konsumpcyjną w kraju w zeszłym roku. Głównymi czynnikami przyciągającymi Chińczyków do zakranicznych sklepów i platform e-commerce są wygodne warunki podróży, akceptacja chińskiego yuana i atrakcyjne rynki sprzedaży za granicą.

Kolejną przyczyną szaleństwa zakupowego Chińczyków za granicą są atrakcyjne ceny. Importowane produkty w Chinach znacznie przewyższają cenowo te same produkty za granicą. Jak podaje Chińska Izba Handlu Międzynarodowego, cena 37 przepadabnych produktów luksusowych jest w Chinach wyższa o 40-68% od ceny tych samych produktów w Stanach Zjednoczonych, Francji czy Niemczech.

UE