pl en cn

Chińscy turyści tracą zainteresowanie dobrami luksusowymi

2016-06-06

Złe wiadomości dla zagranicznych producentów dóbr luksusowych. Chińscy turyście, którzy obecnie stanowią największą siłe nabywczą wśród turystów powoli tracą zainteresowanie dobrami luksusowymi nabywanymi podczas swoich podróży. Trend chińskiej turystki zmienia się i zamiast wykupowaniem torebek Chanel i zegarków Rolex, Chińczycy zaczęli interesować się lokalną kuchnią i zwiedzaniem.

Według najnowszych badań rynku turystycznego w Chinach ankietowani podkreślili, że faktycznie chcieliby podróżować w bardziej luksusowy sposób, ale dotyczy to bardziej zakwaterowania, zwiedzania oraz samych doznań estetycznych niż nabywania dóbr luksusowych. Zmiana celu podróży zagranicznych związana jest głównie z łatwiejszym dostępem do dóbr luksusowych w Chinach oraz rozwojem e-commerce. Teraz zakupy w Pekinie czy Tokio nie robią już wielkiej różnicy. W zeszłym roku Chińczycy wydali aż 215 miliardów yuanów podczas swoich zagranicznych podróży, co stawia ich na pierwszym miejscu pod względem konsumpcji turystycznej.

UE