Polskie media zainteresowane Chinami
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez przy okazji wizyty Przewodniczącego ChRL Xi Jinpinga w Polsce, krajowe media przejawiają coraz większe zainteresowanie Chinami. Polskie agencje informacyjne i media komercyjne poświęcają znacznie więcej uwagi stosunkom polityczno-gospodarczym z Chinami, jak również promują turystyczne walory tego kraju.
Krajowe media odgrywają znaczącą rolę w kreowaniu obrazu Państwa Środka w świadomości Polaków i budują dialog polsko-chiński. Polskie media krajowe publikują serię artykułów i nagrań związanych z problematyką Chin, co wiąże się z rosnącym zainteresowaniem społeczeństwa tą tematyką.
Czerwcowa oficjalna wizyta Przewodniczącego Xi Jinpinga była świetną okazją do nawiązania bliższej znajomości między krajami. W związku z wizytą na najwyższym szczeblu została zorganizowana seria wydarzeń medialnych promujących Chiny w naszym kraju. Polska Akademia Nauk otworzyła wystawę Beautiful China Beautiful Poland zawierającą dziesiątki zdjęć z obu krajów. Ponadto, ponad 100 księgarni w całym kraju zorganizowało trwające aż miesiąc targi promujące książki dotyczące kultury, polityki i ekonomii Chin.