pl en cn

Wartość 100 największych chińskich marek osiągnęła 500 miliardów dolarów

2016-03-23

Wartość 100 największych chińskich marek wzrosła o 13% w zeszłym roku i przekroczyła wartość 500 miliardów dolarów, pomimo ogólnego spowolnienia gospodarczego Chin. Co ciekawe, firmy prywatne przekroczyły przedsiębiorstwa państwowe w osiągniętej wartości.

Wyniki tegorocznego raportu Millward Brown dotyczącego wartości chińskich firm pokazują, że Chiny nadal kontynuują przejście na rodzaj gospodarki rynkowej. Wzrost wartości chińskich marek potwierdza optymizm wśród chińskich konsumentów w czasie gospodarczych turbulencji. Według raportu, najszybciej rozwijające się marki, to te z branży osobistej i biżuterii oraz nieruchomości, ubiezpieczeń czy turystyki. Pokazuje to, że chińscy konsumenci nadal wydają pieniądze na luksusowe dobra pomimo kryzysu gospodarczego. Do największych chińskich firm pod względem wartości zaliczają się: Tencent, China Mobile, Alibaba.com, Industrial and Commercial Bank of China, Baidu.com, China Construction Bank, Huawei, Agriculture Bank of China, Ping An i China Life. 

UE