Austriaccy producenci sprzętu narciarskiego zwracają się w stronę Chin
Podczas gdy europejski rynek narciarski jest przesycony, zbliżające się Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Pekinie w 2022 roku mogą napędzić popyt w Chinach. Przedstawiciele największych producentów takich jak Fischer, Atomic, Blizzard oraz Head twierdzą, że chińscy inwestorzy już teraz wykazują żywe zainteresowanie wyposażeniem narciarskim. Chcą oni ściągnąć austriackie know-how do Chin, gdzie mówi się o przewidywanych 300 milionach ludzi chcących rozpocząć uprawianie sportów zimowych. W ubiegłym roku liczba ta wynosiła tylko 5 milionów.
Jako, że Pekin i sąsiadujące miasto Zhangjiakou zostały wybrane do organizacji Zimowych Igrzysk Olimpijskich w 2022 roku, władze rozpoczęły kampanię promującą sporty zimowe. W 2016, chiński Urząd Generalny Sportów wydał plany budowy infrastruktury i popularyzacji sportów, mając na celu zbudowanie minimum 650 lodowisk i 800 kurortów narciarskich w całych Chinach. Docelowo, branża ma być warta 145 miliardów dolarów w 2025 roku.