Polski biznes w chińskim e-commerce
Dynamiczny rozwój chińskiego e-commerce sprawia, że coraz więcej polskich producentów próbuje swoich sił na chińskich platformach sprzedaży online. W Chinach można dokonać zakupów przez Internet na ponad 5000 portalach, a najbardziej znane to Taobao, JD.com, Tmall i Alibaba. Obecnie chiński rynek sprzedaży internetowej jest o 80% większy do amerykańskiego, a przez następne 3 lata ma wzrosnąć 5-krotnie.
Coraz więcej producentów zagranicznych sprzedaje swoje produkty na chińskich platformach e-commerce. Wiąże się to również z rosnącą popularnością importowanych produktów, również spożywczych, wśród chińskich konsumentów. Wśród krajów Unii Europejskiej Polska nadal plasuje się na niskim 15. miejscu wśród eksporterów swoich produktów do Chin. Niemniej, na najważniejszych platformach sprzedaży w Chinach można już znaleźć produkty kilku polskich producentów. Bardzo aktywnie działają, m.in. Sante - producent artykułów spożywczych, Gatta - producent rajstop oraz przetwórnia mleczarska Mlekovita.