Druga partia francuskiego wina wysłana pociągiem
Chiny odebrały drugą partię wina transportowanego pociągiem, po przebyciu ponad 11 tys. kilometrów. Transport wyruszył z huba transportowego w Duisburgu w Niemczech i przybył do Szanghaju pod koniec sierpnia br. Szybki transport kolejowy dałby Francji, drugiemu producentowi wina na świecie, na lepszy dostęp do światowego rynku winiarskiego.
Pierwszy pociąg testowy wyruszył z Duisburga 5 maja ubiegłego roku, przejeżdżając przez 6 krajów i dojeżdżając do Yiwu w prowincji Zhejiang 22 dni później. Czas transportu był więc krótszy o 13 dni od transportu morskiego. Głównym problemem transportu kolejowego jest amplituda temperatur, które osiągają od -2o do 58o. Wagony wyłożone są folią ochronną, która utrzymuje tempraturę pomiędzy 9 i 32 stopniami Celsjusza, a temperaturę samego wina poniże 29 stopni. Podczas pierwszego testu żadna butelka ani etykieta nie została uszkodzona.