Ładowarki dla pojazdow elektrycznych
Zgodnie z globalnym wzrostem chińskich producentów, którzy priorytetowo traktują jakość nad ilością, firma BYD Co. ściga się z czasem, aby uruchomić największy na świecie zakład produkcji pojazdów elektrycznych lub akumulatorów EV w prowincji Qinghai do końca 2019 roku.
Jak twierdzi przedstawiciel branży to niezwykłe osiągnięcie potwierdza, że chińskie firmy są na czele innowacji w zakresie akumulatorów EV.
Według BYD, fabryka Qinghai będzie oznaczona przez światowej klasy technologię informacyjną, inteligentną i zautomatyzowaną. W przyszłym roku rozpocznie działalność o rocznej wydajności 24 GWh., co podniesie bieżącą wydajność BYD o 16 GWh.
Amerykańska firma General Motors i japońska firma Honda obiecują, że wspólnie dostarczą "większą gęstość energii, mniejsze opakowania i szybsze ładowanie" dla przyszłych produktów obu firm.
Pekiński State Grid Corp of China, który obsługuje większość sieci dystrybucji energii elektrycznej w całym kraju założył 56 tysiecy ładowarek. Obejmują one 31 tysiecy km autostrad i ponad 150 miast. Do końca 2020 roku planuje zainstalować 120 tysięcy publicznych ładowarek, które obejmować będą region Pekin-Tianjin-Hebei, prowincję Shangdong, deltę rzeki Jangcy i kilka dużych miast w innych regionach.
Na koniec 2017 roku w Polsce zarejestrowanych było 1 600 samochodów elektrycznych. W roku 2018 liczba ta ma wzrosnąć do 3-4 tysięcy pojazdów.
W pekińskim systemie zarejestrowanych jest około 2,9 miliona osób, podczas gdy w tym roku dostępnych jest tylko 40 tysięcy tablic rejestracyjnych.
Większość modeli samochodów dostępnych obecnie na rynku oferuje znacznie mniejszy przebieg. Większość samochodów elektrycznych zakupionych w Chinach w zeszłym roku przejechała mniej niż 200 km po jednym załadowaniu.
Chiny są domem dla około 2 milionów nowych samochodów elektrycznych, ale pod koniec lipca było tylko ok. 800 tys. publicznych i prywatnych stacji ładujących.
Aby naładować samochód elektryczny w 80 procentach potrzeba dobrych 40 minut.
Według szacunkowych danych, w Chinach uruchomiono 214 tys. publicznie dostępnych punktów ładowania. Ich liczba na koniec 2017r. byla o 51% większa niż rok wcześniej. Kolejny cel to 500.000 przed końcem dekady.