Motywy Geely do przejęcia Volvo i Daimlera
Notowana na hongkońskiej giełdzie spółka Geely Automobile Holdings Ltd. wyraziła zainteresowanie kooperacją z Mercedesem-Benzem, którego większość udziałów (9,69%) kupiła jej siostrzana spółka – Geely Group. Zarówno Geely Group jak i Geely Automobile są filiami Zhejiang Geely Holding Group, której dyrektorem generalnym jest Li Shufu.
Li zapowiedział, że Geely chce współpracować z Daimlerem skupiając się na cyfryzacji, usługach online, elektro-mobilność oraz wypożyczanie pojazdów. Niemiecki producent samochodów ma jednak nadzieję, że Li nie zostanie członkiem rady nadzorczej, ponieważ niektórzy uważają, że zainwestował on w niemieckiej firmie tylko po to, żeby zdobyć jej technologię, a następnie wykorzystać we własnych samochodach.
Li Shufu w 2010 roku wykupił też większość udziałów wartych 1,8 mld USD w Volvo Cars od Forda, ale dał firmie wolną rękę, jednakże wykorzystał wiele technologii i projektów Volvo w samochodach Geely Automobile.
Geely Automobile sprzedało ponad 1,2 miliona samochodów w 2017, o 63% więcej niż rok wcześniej, stając się jedną z najszybciej rozwijających się marek w Chinach. W listopadzie 2017 roku zaprezentowało samochód swojej nowej marki Lynk & CO, która jest projektowana, by móc konkurować z pojazdami zagranicznymi.