Poprawianie błędów językowych przed Import EXPO w Szanghaju
W związku z przygotowaniami do China International Expo w listopadzie w Szanghaju, władze miasta uruchomiły serię intensywnych kontroli publicznych znaków i reklam, aby uchronić zagranicznych gości przed "zagubieniem w tłumaczeniu".
Główne błędy w publicznych znakach i reklamach w języku angielskim to niepoprawna gramatyka, błędy w pisowni i tzw. "Chinglish". Słabe tłumaczenia z języka chińskiego na jezyk angielski często zawierają niewłaściwe sformułowania.
Dla przykładu zwrot "staff only" jest często oznaczany jako "no personnel no entrance", a "first and last trains" jest często tłumaczony jako "first last train".
Na przykład miasto używa "metro" zamiast "subway" w powiązanych obszarach, a fraza "check-in" omyłkowo używana na stacjach kolejowych została zmodyfikowana do "ticket check".
Międzynarodowe Targi Importu w Chinach (China International Import Expo, CIIE) odbyły się po raz pierwszy w Szanghaju w dniach 5 do 10 listopada 2018 roku na powierzchni wystawowej obejmującej 240 tys. m2. Targi CIIE miały na celu zwiększenie poziomu importu do Chin, który w 2017 r. osiągnął niemal 12,5 bln CNY (prawie 2 bln USD), co stanowi wzrost o 18,7% w porównaniu do roku 2016. Wynik ma sięgnąć 8 bln USD w ciągu następnych pięciu lat.
Polski pawilon zgromadził ponad 80 firm, w tym 9 z nich pochodziło z Województwa Pomorskiego. Wśród nich zaprezentowały się: DCT Gdańsk S.A. Deepwater Container Terminal Gdańsk, PPU NAVA Sp. z o.o., Migaloo Home, NM Monika Ziółek, Deep Ocean Technology Poland Sp. Z o.o., A2 Jewellery, Ambermoda Mariusz Gliwiński, ArtSzok Tomasz Pisanko, SILVAM-EX Tomasz Michalski Piotr Tyca Sp. Jawna. Była to szansa dla przedsiębiorstw z całego świata do podjęcia pierwszych inicjatyw koniecznych do wejścia na ogromny, chiński rynek. Zgodnie z szacunkami targi przyciągnęły ok. 150 tys. ekspertów z ponad 100 krajów i regionów. Szacuje się, że do 2020 r. Chiny mogą stać się największym rynkiem dla towarów importowanych na świecie. Polskie firmy widzą ten potencjał. Eksport do Państwa Środka z Polski wzrósł w 2017 r. z 1,727 mld euro do 2,053 mld euro.