pl en cn

Popularność Aliexpress wciąż rośnie

2018-01-26

Założona w 2010 strona internetowa służąca do zakupów produktów z Chin zyskuje na świecie coraz większą popularność. Aliexpress jest portalem typu business-to-customer skierowanym wyłącznie do zagranicznych kupujących. W kwietniu 2017 r., z usług serwisu skorzystało ponad 100 milionów klientów.

Chiński rynek internetowy, po błyskawicznym rozwoju w ciągu ostatnich 10 lat, zwalnia i przewiduje się, że utrzyma prędkość 15% rocznego wzrostu, przez co giganci tacy jak Alibaba, będąca firmą-matką Aliexpress, musi szukać dochodów na rynkach zagranicznych.

Z Aliexpress korzystają użytkownicy z ponad 220 krajów i regionów, a najwięcej kupujących pochodzi z Rosji, Ameryki i Hiszpanii. W Rosji, Aliexpress od 2014 roku jest największym portalem zakupowym.

Kolejnym krokiem w rozwoju portalu jest współpraca z lokalnymi sprzedawcami, wysyłka z lokalnych magazynów, a także usługi gwarancyjne, w tym zwrot produktu w ciągu 72 godzin po zakupie. W ten sposób, Alibaba chce zbudować wirtualny Szlak Jedwabny mający obsługiwać ponad miliard ludzi na całym świecie.

UE