Sprzedawcy internetowi zachęcają do korzystania z ich aplikacji
Chińscy sprzedawcy internetowi wykorzystują sztuczną inteligencję (lub z j. angielskiego artificial intelligence - AI) w celu zmiany doświadczeń płynących z zakupów w ich sklepach. Dla przykładu, firma Tencent, producent najbardziej popularnego komunikatora w Chinach – WeChata – oraz wydawca gier komputerowych, wykorzystuje AI do inteligentego sugerowania i personalizacji kolejnych usług i produktów użytkownikom płatności WeChat Pay.
Użytkownicy robiąc zakupy w sklepach stacjonarnych mają okazję wygrać popularne w Chinach wirtualne czerwone koperty, w których znajdują się pieniądze mogące być wykorzystane podczas zakupów w sklepach internetowych.
Alibaba, twórcy słynnego w Polsce Aliexpress, a w Chinach m.in. Taobao, uruchomiło nowego chat-bota działającego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji – poprzez rozmowę z użytkownikiem, jest on w stanie, wykorzystując informacje udzielone przez człowieka, a także uczenie maszynowe, podać interesujące klienta wyniki z możliwością ich dalszej segregacji.