pl en cn

Chińskie marki stawiają na wzajemną współpracę

2019-03-26

Crossover retail jest nowym modnym hasłem dla firm, które chcą zdobyć przewagę na szybko zmieniającym się rynku detalicznym w Chinach. Dzięki wzajemnej współpracy, marki mogą wprowadzić nowe produkty i dotrzeć do szerszych grup klientów. Przykładem jest butelka perfum opracowana wspólnie z producentem baijiu (chińskiej wódki produkowanej z sorga lub kukurydzy) czy kremowy balsam do ust o smaku cukierków White Rabbit. Pierwsze 920 sztuk cukierkowych balsamów we flagowym sklepie w Tmall zostało sprzedanych w ciągu jednej sekundy. Kolejne 10 000 zestawów zostało wyprzedanych w ciągu trzech godzin.

Całkowity przychód chińskiego sektora kosmetycznego i pielęgnacyjnego wzrósł o 35% z 292,3 miliarda juanów w 2014 roku do 393,8 miliarda juanów w ubiegłym roku (odpowiednio ok. 43 i 59 mld USD). Około 30% całej sprzedaży odbywa się przez Internet. Tmall, JD i JUMEI to trzy główne platformy, na których chińscy konsumenci zakupują te produkty.

Warto zauważyć, że produkty z działu Zdrowie i Uroda cieszą się również dużą popularnością wśród Polaków kupujących na Aliexpress. Produkty te stanowiły 23% wszystkich zakupów na platformie.

Zdjęcie wykorzystano ze zbiorów China Daily: http://global.chinadaily.com.cn/a/201902/27/WS5c75ec7ea3106c65c34eba21.html

UE