Historia Cartier, czyli produkty luksusowe w Chinach po pandemii
Pandemia dla wielu branż stała się powodem wielkiego kryzysu. Przedstawiciel firmy Cartier powiedział, że Chiny są rynkiem, dzięki któremu francuska marka dóbr luksusowych odniosła wzrost w sprzedaży od wybuchu pandemii COVID-19.Sprzedaż Cartier za pośrednictwem e-commerce w Chinach odnotowała fenomenalny przyrost od czasu wybuchu epidemii, co skłoniło firmę do rozszerzenia planów inwestycji w tym kraju.W zeszłym roku Cartier stała się pierwszą marką w kategorii biżuterii i zegarków, która została zaprezentowana w Luxury Pavilion na platformie Tmall. Jubiler po raz pierwszy wykorzystał platformę do transmisji na żywo Alibaba Taobao Live przed zeszłorocznym Global Shopping Festival 11.11. Transmisja dała ponad 770 000 widzom możliwość obejrzenia ekskluzywnej wystawy, na której znalazły się setki zegarków i biżuterii, w tym naszyjnik o wartości około 190 milionów RMB (29,4 miliona USD). Cartier stał się pierwszą zagranicznąmarką luksusową, która osiągnęławartość transakcji w wysokości 100 milionów RMB podczas największej imprezy handlowej na świecie.Poza markowymi produktami firma oferowała także niestandardowe usługi, tj. grawerowanie, wytłaczanie, pakowanie prezentów i dostarczanie białych rękawiczek. Cartier korzystał także z zaawansowanych rozwiązań marketingowych proponowanych przez Alibabę, takich jak Tmall Hey Box, czy Super Brand Day.
Firma przypisała swoje dobre wyniki w Chinach globalnym ograniczeniom podróżowania związanym z pandemią, które skłoniły chińskich zakupoholików, którzy często jeździli do innych krajów, do kupowania luksusowych towarów w domu.„COVID-19 zmienił dynamikę rynku, ale Chiny kontynuują swój wzrost” – powiedział Cyrille Vigneron, dyrektor generalny i prezes Cartier International.Aby jeszcze bardziej rozwijać sprzedaż poprzez e-commerce, oprócz oficjalnego sklepu internetowego na platformie Alibaby - Tmall, gdzie oferuje szeroką gamę biżuterii, zegarków i galanterii skórzanej, Cartier uruchomił także mini program w aplikacji WeChat. Umożliwił on marce większą interakcję z klientami online.Cartier obserwuje też boom zakupowyw strefie bezcłowejw turystycznej prowincji Hainan. Wynika z tego, że w ciągu najbliższych kilku lat, podczas których władze PRC zamierzają przekształcić wyspę Hainan w globalny port wolnego handlu, wzrost w regionie będziejeszcze wyższy.
Ponieważ Chiny są nadal uważane za kraj o średnich dochodach, setki milionów ludzi mają potencjał do znacznego zwiększenia swoich dochodów. Coraz więcej osób będzie w przyszłości mieć środki na zakup luksusowych produktów. Oczekuje się, że popyt na kosmetyki, modę, zegarki, akcesoria, biżuterię i inne towary luksusowe w Chinach będzie stale wzrastać, co prawdopodobnie przełoży się również na większą liczbę klientów i wyższą sprzedaż Cartier w Chinach.Z raportu firmy konsultingowej McKinsey & Co. wynika, że chińscy konsumenci pozostają największą szansą rozwoju dla sektora luksusowego. Według firmy badawczej Statista do 2025 r. chińscy konsumenci mają wydać 1,2 biliona juanów (186 miliardów dolarów) na dobra luksusowe.Już w tym roku 70-75% zakupów luksusowych zostało dokonanych w Chinach kontynentalnych, w porównaniu z zaledwie 32% w poprzednim roku, jak wynika z grudniowego raportu firmy konsultingowej Bain & Co. i jednostki Alibaba’s Tmall Luxury. Ponadto sprzedaż luksusowych produktów w handlu elektronicznym wzrosła o ponad 150%,. Według raportu chiński rynek dóbr luksusowych – wyceniany na 346 miliardów RMB (53 miliardy dolarów) – odnotował w zeszłym roku wzrost o 48 proc.
Chiński e-commerce ewoluuje bardzo szybko. Wiele się dzieje na głównych chińskich platformach społecznościowych, takich jak Weibo, WeChat, Red i Douyin. Mają własną logikę i stale się rozwijają. Historia Cartier przekonuje, że właściwe prowadzenie biznesu w Chinach różni się od metod sprawdzających się w Europie, Stanach Zjednoczonych czy Japonii. Chiny mają swoją własną logikę i dynamikę, którą trzeba zrozumieć i za nią podążać.
(źródło zdjęcia:https://www.alizila.com/how-cartier-kept-its-sparkle-in-china-amid-covid-19/)