Lotus stawia na rozwój na rynku chińskim
Lotus wypuścił niedawno Emirę, czyli nowy model zapowiadany jako ostatni w historii samochód spalinowy tej marki. Z Grupy Lotus nadeszły także inne niecodzienne wiadomości o planach otwarcia nowej fabryki w Wuhan w Chinach, która ma być gotowa w przyszłym roku. Pierwszym modelem tam produkowanym będzie Type 132 – pierwszy SUVod Lotusa, a w dodatku w pełni elektryczny.
Zakład w Wuhan zajmie milion metrów kwadratowych i będzie w stanie produkować 150.000 samochodów rocznie. Ale nie będzie to tylko linia produkcyjna, ale także nowe centrum technologiczne grupy Lotus, m.in. zawierające w sobie tor testowy dla pojazdów autonomicznych. Będąc zielonym i inteligentnym, zakład realizuje koncepcję ochrony środowiska i dąży do redukcji emisji dwutlenku węgla we wszystkich aspektach, w tym zaopatrzenia, produkcji i logistyki, przy jednoczesnym promowaniu korzystania z energii przyjaznej dla środowiska.
„Globalny przemysł motoryzacyjny przechodzi dziś głębokie zmiany” — mówi Lotus. Jako największy i najszybciej rozwijający się rynek pojazdów elektrycznych na świecie, Chiny odgrywają ważną rolę w transformacji globalnego przemysłu motoryzacyjnego. Li Bin, założyciel NIO, zainwestował w technologię Lotus i oświadczył, że „obie strony mogą zyskać obopólne korzyści ze współpracy przemysłowej”. Warto dodać, że już w 2017 roku chińska firma Zhejiang Geely przejęła większościowy pakiet akcji Lotus w ramach umowy dotyczącej inwestycji w spółkę macierzystą historycznego brytyjskiego producenta ekskluzywnych samochodów sportowych. To posunięcie rozszerzyło globalny zasięg Geely, która uprzednio była już właścicielem marki samochodów Volvo i The London Taxi Company.
Lotus założył w 2021 r. spółkę zależną zajmującą się inteligentną technologią, Lotus Tech, której główna siedziba znajduje się w Wuhan w prowincji Hubei. Ponadto producent samochodów utworzył centrum oprogramowania oraz centrum badawczo-rozwojowe w Szanghaju i Ningbo, które są odpowiedzialne za rozwój, badania i kontrolę jakości. W ten sposób razem z ośrodkami badawczo‑projektowymi we Frankfurcie w Niemczech i Coventry w Wielkiej Brytanii, Lotus stworzył globalną sieć badawczo – rozwojową.
W myśl misji marki, by zawsze być „Dla Kierowców”, Lotus wprowadza zmiany w przemyśle motoryzacyjnym, takie jak elektryfikacja i inteligencja, dążąc do przekształcenia się z legendarnego brytyjskiego producenta samochodów sportowych w globalną, całkowicie cyfrową markę samochodów wyczynowych. Producent samochodów zainicjował swój plan działania Vision80 w 2018 roku.